Преподобный симеон. Преподобный Симеон Столпник (459 г.) Преподобный симеон


Преподобный Симеон (в миру Василий Иванович Желнин) родился 1 марта 1869 года в деревне Яковлевской Островского уезда Псковской губернии в крестьянской семье от родителей Иоанна и Наталии. Вскоре он был крещен в погосте Вехново и во святом крещении назван Василием.

Родители его были глубоко верующими богобоязненными и благочестивыми и воспитывали Василия в повиновении и послушании родительской воле.

В своей духовной биографии, написанной преподобным Симеоном уже в зрелые годы, он вспоминает, как в родительский дом не раз приезжал Корнилий, монах Крыпецкого монастыря (ныне причисленный к лику местночтимых святых Псковских). Иногда тот оставался ночевать в их доме, и всегда ложась спать с отроком Василием, часто говорил ему: “Будешь ты монахом, будешь старец великий”. Иногда брал отрока с собою по сбору для монастыря и при этом говорил: “Вася, вот здесь не дадут, а вот здесь – подадут нам”. Так всегда и бывало.

В десять лет Василий, помогая родителям, пас своих лошадей. В этот же год он услышал от людей рассказы о жизни старца Серафима, Саровского чудотворца , и, желая подражать великому подвижнику, нашел в поле большой камень и стал на нем молиться. В 12 лет вместе с родителями ходил в Псково-Печерский монастырь, чтобы поклониться древним святыням и помолиться перед чудотворными иконами обители. В обители отроку Василию так понравилось, что он задумал остаться здесь навсегда, и эта мысль не оставляла его, пока не исполнилось его желание.

В 20 лет Василий стал просить отца, чтобы тот отпустил его в монастырь, но отец и слушать об этом не хотел и заявил юноше: “Женить тебя надо, а не в монахи”. Но юноша стоял на своем, твердо заявив отцу, что не будет жениться никогда. Так продолжалось несколько лет, пока отец не убедился в серьезности намерения сына стать монахом. Тогда он разрешил Василию выстроить в усадьбе домик, где будущий подвижник жил и молился в уединении до 25-летнего возраста.

Но через пять лет Бог чудесным образом изводит Василия из родительского дома. В то время в их селе жил некий старец Симеон, которого деревенские жители почитали за блаженного. Этот старец любил приходить в дом к родителям Василия, а иногда оставался ночевать. Василий как-то спросил у блаженного совета и благословения идти в монастырь, но ответа не получил. Но однажды блаженный явился в их дом и заявил отцу, что “пришел сюда умирать”. И тогда Василий при всех стал просить блаженного: “Батюшка, благословите меня в монастырь”. А тот неожиданно взял веревку, свернул ее жгутом и давай бить просителя и гнать из дома во двор, со двора на улицу,– и гнал вдоль улицы за деревню, а потом вернулся в дом, лег на лавку – и умер. Все, видевшие это, поняли, что блаженный выгонял Василия из дома в монастырь. Но даже и после этого случая отец не хотел отпускать сына, но потом смирился и с миром отпустил Василия в Печерскую обитель.

В 1896 году Василий поступил послушником в Псково-Печерский монастырь. Архимандрит Мефодий (Холмский, † 1906), бывший тогда наместником монастыря, взял его к себе келейником в настоятельские покои. Кроме этого, Василий ходил и на общие послушания с братией, особенно на постройку гостиницы для богомольцев. Часто приходилось работать с 5 часов утра и до позднего вечера.В редкие свободные часы, когда молодые послушники и иноки собирались отдыхать на свежем воздухе на Святой горке, в саду, он всегда отговаривался от такого праздного общения и под видом послушания, данного от наместника, шел в столярку и, будучи опытным столяром-краснодеревщиком, вытачивал там разные полезные вещи.

В 1900 году послушник Василий был пострижен в монахи с именем Вассиан, а в 1901 году рукоположен во иеродиакона и получил отдельную келью для жительства.

В 1903 году отец Вассиан был посвящен в сан иеромонаха и вскоре назначен в Снетогорский монастырь во Псков экономом для восстановления монастырского хозяйства, а через 4 года вернулся в Печоры. Вскоре его вновь направляют из обители для укрепления монастырского хозяйства на сей раз в имение Мустищево в 25 километрах от монастыря в сторону Латвии.

– Было очень много трудностей,– вспоминал потом старец,– из лаптей не вылезал. Надо было восстанавливать почти вновь все хозяйство, в первую очередь выстроить храм во имя Иоанна Крестителя Господня, церковный дом, хозяйственные постройки, сараи, скотный двор и прочее. Наладить землепашество, чтобы оно давало пользу монастырю. На это ушло много лет, и, когда дело пошло на лад, он возвратился в родную обитель в возрасте 46 лет.

Началась революция, и настоятель обители епископ Иоанн (Булин, † 1941)хотел поставить опытного подвижника отца Вассиана наместником монастыря. Но тот по смирению своему, видя, что это послушание ему не под силу, стал отказываться и просил постричь его в схиму, так как чувствовал “внутренне внушение принять схиму”. Так, 3 февраля 1927 года он был пострижен с именем Симеон и назначен духовником братии и паломников Псково-Печерского монастыря. Настоятель обители привел его в убогую, сырую, темную келью, по сути дела пещеру, ископанную в горе рядом с Успенским храмом, и сказал: “Вот тебе келья, здесь и умрешь”. Так и вышло потом.

Таким образом, начался молитвенный и старческий подвиг иеросхимонаха Симеона, продолжавшийся 33 года. Теперь главным содержанием жизни будущего старца стала молитва. Он положил себе за правило ежедневно молиться за ранней литургией в пещерном Успенском храме и там у жертвенника Господня усердно поминал всех своих духовных чад. По ночам исполнял келейное правило схимника, а днем принимал братию и многочисленных паломников в своей келье. Не оставлял старец и телесные труды – большей частью в столярной мастерской. Немало искушений претерпел старец в своей келье от бесов. В первую же ночь, как он поселился в ней, явились ему зримым образом злые духи и наполнили келью. Страшные, каких ему раньше не приходилось и видеть.

Испугался поначалу старец и не знал, что делать. А они начали на него кричать, дергать и гнать: “Зачем ты пришел? Уходи отсюда, все равно мы не дадим тебе здесь жить”, – и многое другое. “Думал я, – рассказывал старец, – что не переживу этой страсти, от которой даже не мог перекреститься, а только говорил: “Господи, прими дух мой”.

Такие страхи продолжались много раз, но потом не были уже так страшны, как впервые, и он научился с помощью Божией отражать их силою креста и молитвы.

За великую любовь старца Симеона к Богу и людям и за великое смирение его открылись в нем редкие дарования Божии: дар врачевания душ, прозорливости и исцеления душевных и телесных недугов. Об этом сохранились многие письменные свидетельства людей, получивших чудесные исцеления по молитвам старца.

По своему смирению старец Симеон всячески старался скрыть дар своей необыкновенной прозорливости. “Да совсем я не прозорливец,– с легким смущением и мягкой досадой в голосе говорил он одному из пытливых посетителей монастыря,– великий дар прозрения дает Господь избранным его, а тут просто долголетие мне помогает,– зашел в дом раньше других, вот и порядки его лучше знаю. Приходят ко мне люди с горестями и сомнениями, а взволнованный человек подобен ребенку, он весь на ладони... Случилось с человеком несчастье, вот он и точность душевных очей теряет, впадает либо в уныние, либо в дерзость и ожесточение. А я и мирской круг хорошо знаю, и жизнь прожил долгую, и сам Господней силой огражден от бед и соблазнов, и как же мне в меру малых сил моих не поддержать брата моего, спутника на земной дороге, когда он притомился раньше, чем я...”

“Труден путь монашеский,– записал старец Симеон в своей биографии,– но труднее подвиг схимнический, если идти так, как указал нам Подвигоположник наш Господь Иисус Христос. При посещении Его Всесвятаго Духа все возможно победить, перенести, перетерпеть и достигнуть вожделенного, обетованного нам Им неизглаголанного вечного наследия в Его Царствии Небесном”.

Шестьдесят четыре года такого монашеского подвига соделали иеросхимонаха Симеона сосудом благодати Божией, которой лучились его глаза и весь облик старца.

“Всяческой малостью, суетой, неведением, слепотою люди омрачают чудо,– говорил старец одному посетителю.– Дивный дар Господень – человеческая жизнь! Не купишь ее, не заработаешь. На, человек, приими награду бесценную!.. Радость, радость, великая радость!..”

Последние дни перед своим преставлением старец очень ослабел, но людей продолжал принимать. На вопрос духовных чад своих, на кого он их покидает, ответил: “На Матерь Божию”. И наставлял всех любить друг друга, прощать все обиды, так как ненависть хотя бы к одному человеку ведет к смертному греху, и надо так прощать, чтобы человек знал, что ты ему простил.

Последний урок смирения и послушания явил старец даже в своем преставлении ко Господу.

По откровению от Господа он ждал смерти 15/2 января 1960 года в день памяти преподобного Серафима Саровского. Но наместник монастыря архимандрит Алипий (Воронов, † 1975), навестивший больного старца, забеспокоился, что тот может умереть и сделать переполох в самый день праздника Крещения Господня, и поэтому просил старца помолиться Богу об отсрочке кончины его. “Хорошо,– ответил ему смиренный старец,– ты наместник, а я послушник, пусть будет по-твоему.” Так и вышло: почил старец в крещенский сочельник, а хоронили его уже после праздника Крещения.

Ко дню его погребения в монастырь с разных мест прибыло много духовных его чад. Отпевали почившего наместник монастыря архимандрит Алипий (Воронов) и сорок священнослужителей. А после отпевания гроб с честными мощами старца был поставлен в Богом зданных пещерах монастыря на месте, указанным им еще при жизни.

Память о старце схииеромонахе Симеоне свято чтут в Псково-Печерской обители, где он 64 года подвигом добрым подвизался.

1 апреля 2003 года состоялось прославление иеросхимонаха Симеона в лике святых Псково-Печерских. Отныне его святые мощи покоятся в Сретенском храме монастыря.

Cвоим молитвенным предстательством пред Господом старец Симеон подает и ныне свою чудесную помощь притекающим к нему с верою, и многие, как и при жизни старца, обретают душевный покой и исцеление недугов.

В 451 году византийский император Маркиан созвал всех христианских епископов в город Халкидон для обличения опасной ереси. Уже несколько лет константинопольский архимандрит Евтихий смущал умы православных ложным учением о Христе. Он утверждал, что в Иисусе человеческое естество было совершенно поглощено Божественным. Его многочисленных последователей стали называть монофизитами (от греческого: «моно физис» - «одна природа»). Они признавали во Христе одну лишь Божественную природу, таким образом умаляя подвиг Спасителя - делая Его страдания призрачными, ненастоящими. За несколько лет ересь привела к расколу в Церкви. В поисках выхода из сложной ситуации и для восстановления мира император обратился за советом к Симеону Столпнику - монаху, известному праведной жизнью, даром прозорливости и необычайными аскетическими подвигами. Правитель и раньше в одежде простолюдина не раз тайно приходил к нему в Сирийскую пустыню. Старец дал совет созвать собор, который впоследствии вошел в историю как 4-й Вселенский. В ходе заседаний иерархи осудили монофизитскую ересь и сформулировали Символ веры, который и поныне, спустя 16 веков, исповедуют все православные.

Сам преподобный Симеон, вдохновивший императора созвать епископов, в Халкидоне не присутствовал. Он был простым монахом. Но роль этого человека и в созыве судьбоносного собора, и в защите православия от нападок еретиков, и в просвещении язычников, которых в пятом веке в пределах государства оставалось множество, была огромна.

Симеон родился недалеко от сирийского города Антиохии в бедной семье. В юности пас овец. Однажды в храме 13-летний подросток услышал заповеди Блаженств и воспринял их как призыв Божий к праведной жизни, обращенный лично к нему. После этого он отправился в монастырь недалеко от родительского дома и упросил принять его в число братии. Проведя несколько лет в обители, он удалился в Сирийскую пустыню. И там положил начало новому виду аскезы - столпничеству. Этот суровый подвиг впоследствии был по силам немногим. Монахи, избравшие его, уединялись для непрестанной молитвы на столпе - открытой возвышенной площадке, высоком камне или специально построенной совсем узкой башне, где можно было стоять или сидеть в неудобном положении, почти всегда бодрствуя, не имея защиты от палящего зноя днем и холода ночью. Преподобный Симеон был первым, кто поселился на таком столпе. Многие годы, стоя прямо, уподобившись горящей свече, или на коленях, он почти непрерывно молился и размышлял о Боге. Питался редко и очень скудно размоченной пшеницей, которую приносили жители окрестных селений. Так он провел 37 лет.

Необычайный подвиг монаха стал известен и за пределами Сирии. Посмотреть на святого и послушать его проповедь собирались тысячи людей. Были среди них жители Аравии, Персии, Армении, Грузии, Италии, Испании и даже далёкой Британии. И не только христиане. Как свидетельствует житие, множество язычников приходили издалека специально, чтобы увидеть удивительного монаха. Люди поражались необычайной силе духа старца, просили его молитв, а он обращался к ним с наставлениями. Многие, послушав его проповедь, принимали крещение. Преподобный Симеон сподобился дара прозорливости; мог силой молитвы исцелять душевные и телесные болезни. За советом к нему обращались и простые, и знатные. Наставлениям преподобного следовал император Маркиан, и его предшественник - император Феодосий Младший.

Аскетический подвиг святого отца вдохновлял иноков. Последователи его были и на Руси. Наиболее известный пример явил преподобный Серафим Саровский в начале 19 века. Подражая старцу Симеону, он 1000 дней и ночей молился Богу, стоя на камне.

За время своего стояния преподобный Симеон Столпник привел ко Христу несколько тысяч язычников. Он жил более ста лет и скончался в 459 году.

Примечания к тексту.

Что касается столпничества. Описания того, каковы были условия этого подвига, разнятся. Тем более что подобные сооружения, насколько я понимаю, до наших дней не дошли. В одном из житий святого написано: «Построив столп в несколько метров высоты, он поселился на нем и этим лишил себя возможности прилечь и отдохнуть». Если Вы не против, я оставлю все-таки вариант «стоять или сидеть».

Хотя, даже если там можно было как-то лежать, и такой образ жизни в течение нескольких десятков! лет для современного человека - за гранью понимания.

Святой Симеон родился в пределах Антиохии Сирийской в середине IV века от бедных родителей. В юности он пас овец своего отца. Однажды, придя в храм, он услышал пение заповедей Блаженств (Мт. 5, 3-12), и в нем зародилась жажда праведной жизни. Симеон начал усердно молиться Богу и просить указать ему, как достичь подлинной праведности. Вскоре ему приснилось, что он копает землю как бы для фундамента под здание. Голос ему сказал: “Копай глубже”. Симеон стал усерднее копать. Считая вырытую яму достаточной глубины, он остановился, но тот же голос повелел ему копать еще глубже. То же повеление повторилось несколько раз. Тогда Симеон стал копать безостановочно, пока таинственный голос не остановил его словами: “Довольно! А теперь если хочешь строить, строй, трудясь прилежно, потому что без труда ни в чем не достигнешь успеха”.

Решив стать монахом, святой Симеон покинул родительский дом и принял иночество в соседней обители. Здесь он провел некоторое время в монашеских подвигах молитвы, поста и послушания, а затем для еще больших подвигов он уединился в сирийскую пустыню. Здесь святой Симеон положил начало новому виду подвижничества: “столпничества”. Построив столп в несколько метров высоты, он поселился на нем и этим лишил себя возможности прилечь и отдохнуть. Стоя днем и ночью, как свеча в прямом положении, он почти непрерывно молился и размышлял о Боге. Кроме строжайшего воздержания в пище, он добровольно переносил много лишений: дождь, зной и стужу. Питался он размоченной пшеницей и водой, которые приносили ему добрые люди.

Его необычайный подвиг стал известен во многих странах, и к нему начало стекаться множество посетителей из Аравии, Персии, Армении, Грузии, Италии, Испании и Британии. Видя его необыкновенную силу духа и внимая его вдохновенным наставлениям, многие язычники убеждались в истинности христианской веры и принимали крещение.

Святой Симеон сподобился дара исцелять душевные и телесные болезни и предвидел будущее. Император Феодосий II Младший (408-450 гг.) очень уважал преподобного Симеона и часто следовал его советам. Когда император скончался, его вдова царица Евдокия была совращена в монофизитскую ересь. Монофизиты не признавали во Христе две природы — Божескую и человеческую, а лишь одну Божескую. Преподобный Симеон вразумил царицу, и она опять стала православной христианкой. Новый император Маркиан (450-457 гг.) в одежде простолюдина тайно посещал преподобного и советовался с ним. По совету преподобного Симеона Маркиан созвал в Халкидоне IV Вселенский собор в 451 году, который осудил монофизитское лжеучение.

Святой Симеон жил более ста лет и скончался во время молитвы в 459 году. Его мощи почивали в Антиохии. Православная Церковь в богослужении, посвященном святому Симеону, называет его “небесным человеком, земным ангелом и светильником вселенной”.

Молитва преподобному Симеону Столпнику

О священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Симеоне! Не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых и благоприятных молитвах к Богу: помяни стадо твое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих моли за ны, отче священный, за дети твоя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю: не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя: поминай нас недостойных у Престола Вседержителева, и не престай моляся о нас ко Христу Богу, ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися. Не мним бо тя суща мертва: аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребываеши, не отступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских, пастырю наш добрый. Аще бо и мощей твоих рака пред очима нашима видима есть всегда, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными лики, с небесными силами, у престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится, ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся: молися о нас Всесильному Богу, о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от земли на небо, от мытарств же горьких, бесов воздушных князей и от вечныя муки да избавимся, и Небеснаго Царствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу: Ему же подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Тропарь преподобному Симеону Столпнику

Тропарь, глас 1

Терпения столп был еси, ревновавый праотцем, преподобне: Иову в страстех, Иосифу во искушениих, и безплотных жительству, сый в телеси, Симеоне, отче наш, моли Христа Бога, спастися душам нашим.


Преподобный Симеон Столпник


Прп. Симеон Столпник, Симеон Дивногорец, Алипий Столпник. Феофан Грек, фреска храма Преображения Господня на Ильине улице в Новгороде, 1378 г.
Преподобный Симеон Столпник (ум. 459) считается основоположником столпничества, как особой формы монашеского подвига, которое зародилось в Сирии. Житие святого, написанное его учеником Антонием, начинается со слов: «Новое и чудное таинство совершилось в наши времена». А далее читаем: «О такой жизни Симеона услыхали святые отцы, жившие в пустынях, и удивлялись его необычайным подвигам, ибо никто еще не изобретал себе такого жития, чтобы стоять на столпе. Желая же испытать его, послали сказать ему: “Отчего не идешь ты путем отцов наших, но изобрел другой - новый? Сойди со столпа и последуй житию древних пустынников”». Многие считали это причудой и предрекали, что недолго Симеон выдержит такую жизнь. Однако подвижник провел на столпе 37 лет в посте и молитве.
Преп. Симеон прославился и другими подвигами: был пламенным проповедником, толпы собирались у подножия его столпа, все хотели послушать его пророческое слово, он имел дар исцелять душевные и телесные недуги, предвидел будущее.
Блаженный Феодорит Кирский, современник и свидетель подвигов преподобного, писал: «Знаменитого Симеона - это великое чудо вселенной - знают все подвластные Римской державы: узнали о нем и персы, и мидяне, и эфиопы; распространившаяся молва о его трудолюбии и любомудрии долетела даже до скифских кочевников. Но я, даже имея свидетелями, как говорится, всех людей вселенной, которые подтвердят мое слово о подвигах святого, боюсь, однако, чтобы мое повествование не показалось потомкам невероятным и чуждым истине. Ибо то, что было с Симеоном, превышает человеческое естество».
В Калад Симан, где подвизался св. Симеон, был построен храм, ставший местом массового паломничества. Изображения его стали распространяться уже с конца V - начала VI века, то есть, после кончины святого. Их можно найти в росписях храмов и на иконах по всему православному миру. Но, пожалуй, наиболее яркий и глубокий образ мы находим у Феофана Грека, византийского мастера, приехавшего на Русь в конце XIV века. Его росписи сохранились в церкви Спаса Преображения на Ильине улице в Новгороде.
Помимо основного объема Феофан расписал этом храме небольшое пространство на хорах, т.н. Троицкую камеру, предназначенную для индивидуальной молитвы. На восточной стене камеры он изобразил Св. Троицу («Гостеприимство Авраама»), а по стенам, с трех сторон, столпников и пустынников, среди которых мы видим и преп. Симеона Столпника. Феофан представил здесь целый ряд великих подвижников, которые в молитве предстоят Святой Троице.
Живопись новгородского храма очень необычна, она исполнена всего двумя красками: охрой и белилами. Этим мастер как бы сводит все многообразие мира к дихотомии глины (охра, краска делающаяся из глины) как цвета земли и белого цвета, символизирующего свет. Это также оппозиция плоти и духа, тварного и нетварного, человеческого и божественного.
В образах подвижников, прежде всего, показана напряженная работа Духа, сосредоточение на самом главном: стяжании благодати, уход от мирского, вхождение в пространство Божественного присутствия. Святые написаны темпераментно, почти эскизно, с необычной для средневековья смелостью и ощутимой динамикой: кажется, что активность белого цвета нарастает от образа к образу.
Симеон Столпник представлен на высоком каменном столпе, увенчанном круглой чашеобразной формой. Возникающая ассоциация с чашей не случайна: подвижник, взойдя на столп, полностью отдает себя Богу. Яркие вспышки света, ложащиеся энергичными белильными мазками на одежду, волосы, лик, руки, показывают, что святой вступает в непреступный свет.
Он весь внутри потока Божественных энергий, сходящих на него свыше. Белые блики на его одежде напоминают острые молнии, стрелами вонзающиеся в ветхую плоть. Руки Симеона выставлены вперед, на кончиках пальцев мы видим энергичные мазки белил - словно он касается света, ощущает его физически. В раскрытых глазах нет зрачков, в глазницах изображены белиль¬ные движки: святой видит свет, он наполнен этим светом, он им живет.
Рядом с Симеоном Столпником Феофан Грек изобразил и других великих подвижников: Симеона Дивногорца, Алипия Столпника, Иоанна Лествичника, Макария Египетского и других святых, в разное время и в разных местах подвизавшихся в молитве и аскезе. Собранные вместе, по мысли Феофана, они должны явить красоту монашеского подвига, высоту духовного делания, наглядно показать обожение, то есть, такую полноту жизни в Боге, когда святой становится вместилищем божественной благодати, преображается Святым Духом, соединяется с Богом.
Сам Феофан Грек, хотя и не был монахом, но хорошо понимал суть подвига Симеона и других подвижников. Он принадлежал к исихастам (от греч. «исихия» - молчание, уединение), последователем духовного движения, сформировавшегося в православных монастырях Афона и Синая, а в XIV веке захватившего и мирян. Принципы исихазма были богословски осмысленны и сформулированы свт. Григорием Паламой, который учил, что посредством божественных энергий Бог, мир и человек взаимосвязаны, а потому человек имеет возможность стать непосредственно причастным божественной жизни, стать «Богом по благодати».

Жития преподобного Симеона Столпника и матери его Марфы Каппадокийской

Свя-той Си-ме-он ро-дил-ся в пре-де-лах Ан-тио-хии Си-рий-ской в се-ре-дине IV ве-ка от бед-ных ро-ди-те-лей. В юно-сти он пас овец сво-е-го от-ца. Од-на-жды, при-дя в храм, он услы-шал пе-ние за-по-ве-дей Бла-женств (), и в нем за-ро-ди-лась жаж-да пра-вед-ной жиз-ни. Си-ме-он на-чал усерд-но мо-лить-ся Бо-гу и про-сить ука-зать ему, как до-стичь под-лин-ной пра-вед-но-сти. Вско-ре ему при-сни-лось, что он ко-па-ет зем-лю как бы для фун-да-мен-та под зда-ние. Го-лос ему ска-зал: «Ко-пай глуб-же». Си-ме-он стал усерд-нее ко-пать. Счи-тая вы-ры-тую яму до-ста-точ-ной глу-би-ны, он оста-но-вил-ся, но тот же го-лос по-ве-лел ему ко-пать еще глуб-же. То же по-ве-ле-ние по-вто-ри-лось несколь-ко раз. То-гда Си-ме-он стал ко-пать без-оста-но-воч-но, по-ка та-ин-ствен-ный го-лос не оста-но-вил его сло-ва-ми: «До-воль-но! А те-перь, ес-ли хо-чешь стро-ить, строй, тру-дясь при-леж-но, по-то-му что без тру-да ни в чем не до-стиг-нешь успе-ха». Ре-шив стать мо-на-хом, свя-той Си-ме-он по-ки-нул ро-ди-тель-ский дом и при-нял ино-че-ство в со-сед-ней оби-те-ли. Здесь он про-вел неко-то-рое вре-мя в мо-на-ше-ских по-дви-гах мо-лит-вы, по-ста и по-слу-ша-ния, а за-тем для еще боль-ших по-дви-гов он уеди-нил-ся в си-рий-скую пу-сты-ню. Здесь свя-той Си-ме-он по-ло-жил на-ча-ло но-во-му ви-ду по-движ-ни-че-ства: «столп-ни-че-ства». По-стро-ив столп в несколь-ко мет-ров вы-со-ты, он по-се-лил-ся на нем и этим ли-шил се-бя воз-мож-но-сти при-лечь и от-дох-нуть. Стоя днем и но-чью, как све-ча в пря-мом по-ло-же-нии, он по-чти непре-рыв-но мо-лил-ся и раз-мыш-лял о Бо-ге. Кро-ме стро-жай-ше-го воз-дер-жа-ния в пи-ще, он доб-ро-воль-но пе-ре-но-сил мно-го ли-ше-ний: дождь, зной и сту-жу. Пи-тал-ся он раз-мо-чен-ной пше-ни-цей и во-дой, ко-то-рые при-но-си-ли ему доб-рые лю-ди.

Его необы-чай-ный по-двиг стал из-ве-стен во мно-гих стра-нах, и к нему на-ча-ло сте-кать-ся мно-же-ство по-се-ти-те-лей из Ара-вии, Пер-сии, Ар-ме-нии, Гру-зии, Ита-лии, Ис-па-нии и Бри-та-нии. Ви-дя его необык-но-вен-ную си-лу ду-ха и вни-мая его вдох-но-вен-ным на-став-ле-ни-ям, мно-гие языч-ни-ки убеж-да-лись в ис-тин-но-сти хри-сти-ан-ской ве-ры и при-ни-ма-ли кре-ще-ние.

Свя-той Си-ме-он спо-до-бил-ся да-ра ис-це-лять ду-шев-ные и те-лес-ные бо-лез-ни и пред-ви-дел бу-ду-щее. Им-пе-ра-тор Фе-о-до-сий II Млад-ший (408-450 гг.) очень ува-жал пре-по-доб-но-го Си-мео-на и ча-сто сле-до-вал его со-ве-там. Ко-гда им-пе-ра-тор скон-чал-ся, его вдо-ва ца-ри-ца Ев-до-кия бы-ла со-вра-ще-на в мо-но-фи-зит-скую ересь. Мо-но-фи-зи-ты не при-зна-ва-ли во Хри-сте две при-ро-ды - Бо-же-скую и че-ло-ве-че-скую, а лишь од-ну Бо-же-скую. Пре-по-доб-ный Си-ме-он вра-зу-мил ца-ри-цу, и она опять ста-ла пра-во-слав-ной хри-сти-ан-кой. Но-вый им-пе-ра-тор Мар-ки-ан (450-457 гг.) в одеж-де про-сто-лю-ди-на тай-но по-се-щал пре-по-доб-но-го и со-ве-то-вал-ся с ним. По со-ве-ту пре-по-доб-но-го Си-мео-на Мар-ки-ан со-звал в Хал-ки-доне IV Все-лен-ский Со-бор в 451 го-ду, ко-то-рый осу-дил мо-но-фи-зит-ское лже-уче-ние.

Свя-той Си-ме-он жил бо-лее ста лет и скон-чал-ся во вре-мя мо-лит-вы в 459 го-ду. Его мо-щи по-чи-ва-ли в Ан-тио-хии. Пра-во-слав-ная Цер-ковь в бо-го-слу-же-нии, по-свя-щен-ном свя-то-му Си-мео-ну, на-зы-ва-ет его «небес-ным че-ло-ве-ком, зем-ным Ан-ге-лом и све-тиль-ни-ком все-лен-ной».

См. так-же: " " в из-ло-же-нии свт. Ди-мит-рия Ро-стов-ско-го.

Молитвы

Тропарь преподобному Симеону Столпнику

Терпе́ния столп был еси́,/ ревнова́вый пра́отцем, преподо́бне:/ И́ову во страсте́х, Ио́сифу во искуше́ниих,/ и безпло́тных жи́тельству, сый в телеси́,/ Симео́не о́тче наш,// моли́ Христа́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Ты был столпом терпения, подражая , : Иову - в терпении страданий, Иосифу - в перенесении , и (ревнуя) житию бесплотных (ангелов), пребывая во плоти, Симеон отче наш, моли Христа Бога о спасении душ наших.

Кондак преподобному Симеону Столпнику

Вы́шних ищя́й, вы́шним совокупля́яйся,/ и колесни́цу о́гненную столп соде́лавый:/ тем собесе́дник А́нгелом был еси́, преподо́бне,/ с ни́ми Христу́ Бо́гу// моля́ся непреста́нно о всех нас.

Перевод: Высочайшего желая и соединяясь с небесным, ты сделал столп, на котором , подобным огненной колеснице (возводящей на небо), потому и стал собеседником ангелов, преподобный, с ними Христу Богу молись непрестанно обо всех нас.

Молитва преподобному Симеону Столпнику

О, святы́й и вели́кий уго́дниче Бо́жий Симео́не! По́двигом до́брым подвиза́вся на земли́, восприя́л еси́ на небесе́х вене́ц пра́вды, его́же угото́вал е́сть Госпо́дь все́м лю́бящим Его́. Те́мже, взира́юще на святы́й тво́й о́браз, ра́дуемся о пресла́внем сконча́нии жи́тельства твоего́ и чти́м святу́ю па́мять твою́. Ты́ же, предстоя́ Престо́лу Бо́жию, приими́ моле́ния на́ша и ко Всеми́лостивому Бо́гу принеси́, о е́же прости́ти на́м вся́кое прегреше́ние и по́мощи на́м ста́ти проти́ву ко́знем диа́вольским, да изба́вльшеся от скорбе́й, боле́зней, бе́д и напа́стей и вся́каго зла́, благоче́стно и пра́ведно поживе́м в ны́нешнем ве́це и сподо́бимся предста́тельством твои́м, а́ще и недосто́йни есмы́, ви́дети блага́я на земли́ живы́х, сла́вяще Еди́наго во святы́х Свои́х сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая преподобному Симеону Столпнику

О, свяще́нная главо́, преподо́бне о́тче, преблаже́нне а́вво Симео́не! Не забу́ди убо́гих твои́х до конца́, но помина́й нас всегда́ во святы́х и благоприя́тных моли́твах к Бо́гу: помяни́ ста́до твое́, е́же сам упа́сл еси́, и не забу́ди посеща́ти чад твои́х моли́ за ны, о́тче свяще́нный, за де́ти твоя́ духо́вныя, я́ко име́яй дерзнове́ние к Небе́сному Царю́: не премолчи́ за ны ко Го́споду, и не пре́зри нас, ве́рою и любо́вию чту́щих тя: помина́й нас недосто́йных у Престо́ла Вседержи́телева, и не преста́й моля́ся о нас ко Христу́ Бо́гу, и́бо дана́ тебе́ бысть благода́ть за ны моли́тися. Не мним бо тя су́ща ме́ртва: а́ще бо те́лом и преста́вился еси́ от нас, но и по сме́рти жив сый пребыва́еши, не отступа́й от нас ду́хом, сохраня́я нас от стрел вра́жиих и вся́кия пре́лести бесо́вския и ко́зней диа́вольских, па́стырю наш до́брый. А́ще бо и моще́й твои́х ра́ка пред очи́ма на́шима ви́дима есть всегда́, но свята́я твоя́ душа́ со А́нгельскими во́инствы, со Безпло́тными ли́ки, с Небе́сными си́лами, у Престо́ла Вседержи́телева предстоя́щи, досто́йно весели́тся, ве́дуще у́бо тя вои́стину и по сме́рти жи́ва су́ща, тебе́ припа́даем и тебе́ мо́лимся: моли́ся о нас Всеси́льному Бо́гу, о по́льзе душ на́ших, и испроси́ нам вре́мя на покая́ние, да невозбра́нно пре́йдем от земли́ на Не́бо, от мыта́рств же го́рьких, бесо́в возду́шных князе́й и от ве́чныя му́ки да изба́вимся, и Небе́снаго Ца́рствия насле́дницы да бу́дем со все́ми пра́ведными, от ве́ка угоди́вшими Го́споду на́шему Иису́су Христу́: Ему́ же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и с Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Каноны и Акафисты

Канон преподобному Симеону Столпнику

Песнь 1

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви вси лю́дие, / в мо́ри Чермне́м фарао́на погрузи́вшему, / побе́дную песнь пою́ще, / я́ко просла́вися.

Даждь мне орга́ном язы́ка гнилы́м, / о, Богоно́се Симео́не, / песнь тебе́ плету́щему, / мольба́ми твои́ми, зна́ния свет Богонауче́н.

Позна́ша му́дрость, о́тче, твою́, / перся́не, ефиопля́не, индиа́не, и скифя́не, и ара́вов множество, / и просла́виша Христа́, тобо́ю прославля́емаго.

Благода́ти испо́лнився духо́вныя, / от пасту́шеских бо ста́нищ я́ко Иа́ков, Дави́д и Моисе́й, / началово́ждь слове́сных яви́лся еси паств, блаже́нне.

Богоро́дичен: Пречи́стая Богоро́дице, ра́дуйся Честна́я, / Невмести́маго Бо́га во утро́бе Твое́й вмести́вшая, / изба́витися лю́тых испроси́ пою́щым Тя.

Песнь 3

Ирмо́с: Страх Твой, Го́споди, всади́ в сердца́ раб Твои́х, / и бу́ди нам утвержде́ние, / Тя во и́стине призыва́ющих.

Ско́ро избе́г зи́мныя беды́ духо́в, / ко спаси́тельней устреми́лся еси́ оби́тели, Симео́не, / из нея́же и нестаре́емую жизнь прия́л еси́.

Приклони́л еси́ ра́дуяся, / покорли́вый слух твой, всеблаже́нне, Влады́це блажа́шу, / и блаже́нную обре́л еси́ жизнь.

Сло́ва прие́м семена́, / се́рдца твоего́ бразда́ми, и слез напое́нии, / Христу́ умно́жен клас доброде́телей пожа́л еси́.

Богоро́дичен: Неизрече́нно зачала́ еси́, Богоневе́сто, / Спа́са и Го́спода, избавля́ющего ны от лю́тых, / Тя во и́стине призыва́ющия.

Седа́лен преподо́бнаго, глас 8:

Земна́я вся оста́вив, / и в ми́ре сый теле́сне, / ду́хом был еси́ небе́сный а́нгел, / находя́щыя бо стра́сти умертви́в пло́тию, / Тро́ицы яви́лся еси́ уго́дник, блаже́нне. / Те́мже неду́гующих исцеля́вши стра́сти, / и сло́вом ду́хи отгоня́еши благода́тию, / Симео́не преблаже́нне, / моли́ Христа́ Бо́га, согреше́ний проще́ние дарова́ти / че́ствующым любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Слава и ныне: Наста́ви ны на путь покая́ния, / уклоня́ющыяся при́сно к злым безпу́тием, / и Преблага́го прогне́вающыя Го́спода, Неискусобра́чная, Благослове́нная Мари́е, / прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие обита́лище.

Песнь 4

Услы́шах, Го́споди, слух Твой, и убоя́хся, /разуме́х дела́ Твоя́, / и просла́вих держа́ву Твою́, Господи.

Не на песце́, преблаже́нне, / но на глубоча́йших труде́х твои́х положи́в основа́ние воздержа́ния, / доброде́телей созда́л еси́ столп непоколеби́м.

Всели́в те́ло твое́ в жили́ще жесто́ко, / стра́хом пригвозди́л еси́ ду́ха, / и жили́ще насле́дия Боже́ственнаго обре́л еси́, преподо́бне.

Укроти́л еси́ теле́сныя сокрове́нныя стра́сти, пребога́те, / в гнои́ лежа́ черве́й, о́тче, / благово́ние обре́л еси́.

По стра́сти во́льней, Жизнотвори́вому Мертвецу́ подо́бяся, / я́коже гро́бу, ро́ву те́мному, / сам себе́ жи́ва преда́л еси́.

Богоро́дичен: Бо́га, Его́же родила́ еси́ Пречи́стая Мари́е, / моли́ всегда́ рабо́м Твои́м / дарова́ти согреше́ний проще́ние.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди, / и мы́шцею Твое́ю высо́кою, / Твой мир пода́ждь нам, Человеколю́бче.

Но́ваго Дании́ла Симео́не, / Христо́с тя показа́, / из ро́ва бо зве́рска тя явле́нием неврежде́на возврати́.

Весь сам себе́ Го́споду возложи́в, / слоте́, и мра́зу, и зно́ю проти́вным озлобле́нием обнажи́лся еси́.

Но́вый Моисе́й и Илиа́ показа́лся еси́, / еди́нощи чрез всю четыредеся́тницу пи́щу прие́мля, / во всей жи́зни твое́й, преподо́бне.

Я́ко златоза́рным, Симео́не, мони́стом преподо́бне, у́жем облага́емь, / небоше́ственник показа́лся еси́ / Боже́ственными кри́лы.

Богоро́дичен: Моли́ при́сно Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, / неискусобра́чная Мари́е Чи́стая, / низпосла́ти нам ве́рным ве́лию ми́лость.

Песнь 6

Ирмо́с: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу, / одея́йся све́том я́ко ри́зою, / Многоми́лостиве Христе́ Бо́же наш.

Зна́мений и чуде́с тя Христо́с самоде́теля показа́, / Боже́ственнаго блаже́нне, де́йства, прия́тно жили́ще.

Возне́сл еси́ те́ло твое́, Симео́не, / я́ко на Крест на столп. / Тем спросла́вился еси, / на дре́во тебе́ ра́ди Возне́сшемуся Христу́.

Вы́шнее ше́ствие обре́т, Симео́не чу́дне, / к высоте́ небе́сней пою́щыя тя ве́рно возведи́.

Богоро́дичен: Го́ру, ю́же прови́де Дании́л, / из Нея́же несеко́мый Ка́мень ве́ры отсече́ся Христо́с, / Тя познава́ем.

Конда́к преподо́бного Симео́на, глас 2:

Вы́шних ища́й, ни́жним совокупля́яйся, / и колесни́цу о́гненную столп соде́лавый: / тем собесе́дник а́нгелом был еси́ преподо́бне, / с ни́ми Христу́ Бо́гу моля́ся / непреста́нно о всех нас.

Икос:

Симео́ново непоро́чное житие́, / кий язы́к челове́чь довле́ет когда́ к похвале́ испове́дати? / оба́че воспою́, Бо́жиею му́дростию, / до́бляго сего́ исполи́на страда́ние же и по́двиги, я́же на земли́, / я́ко свети́льника я́вльшася, всем челове́ком, / мно́гим терпе́нием, в ли́це а́нгельстем возсия́вша: / с ни́ми бо поя́ непреста́нно Христу́, / воздержа́нием чистоту́ стяжа́, / моля́ся непреста́нно о всех нас.

Песнь 7

Ирмо́с: О́троцы благочести́вии в Вавило́не, / о́бразу злато́му не поклони́шася, / но посреде́ пе́щи о́гненныя ороша́еми, / песнь воспева́ху глаго́люще: превозноси́мый отце́в и нас Бо́же, благослове́н еси́.

Разреши́л еси́ у́бо сухоту́ недоуме́ющымся, / и врата́ тем дожде́вныя отве́рзл еси́, / и зе́млю коле́блющуюся моли́твами уста́вил еси́, / и лю́ди зва́ти научи́л еси́: / благослове́н Бог отце́в на́ших.

Я́ко велича́йший свети́льник церко́вный, / и многосве́тлое, Симео́не, со́лнце, всю́ду лучи́ испуща́я просвети́л еси́, / и лю́ди зва́ти научи́л еси́: / благослове́н Бог отце́в на́ших.

Во́ды отвсю́ду стеко́шася, уго́дниче Христо́в, / челове́ков пучи́на, во огра́де твоего́ собра́ся воздержа́ния, / от тебе́ вопи́ти наказу́еми: / благослове́н Бог отце́в на́ших.

Дре́вле у́бо ста́рца объя́тии, / скрижа́льми же твоего́ се́рдца, преподо́бне, неви́димою си́лою, Христо́с упоко́ися, Симео́не. / Те́мже взыва́л еси́: благослове́н Бог отце́в на́ших.

Богоро́дичен: Подоба́ше безсе́менно Вопло́щшемуся из Тебе́ проити́, Де́во Чи́стая: Ты бо яви́лася еси́ чистото́ю всех пребо́льши. / Ему́же вопию́ще пе́сньми зове́м: / благослове́н Бог отце́в на́ших.

Песнь 8

Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася, / и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, / Го́спода по́йте, / и превозноси́те во вся ве́ки.

От вся́каго отлучи́вся пристра́стия, / и ма́терию не́мощь уще́дрив, / я́ко живе́й я́вился еси́ по сме́рти, / Го́спода по́йте, и превозноси́те Его́, вопия́, во ве́ки.

Ю́ношу стя́гнул еси́ разсла́блена, / и одр Фи́ларху повелева́еши на ра́ме нести́ свяще́ннейше вопия́: / Го́спода по́йте, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Уясни́вый И́ова стра́стию, / согни́вшия пло́ти твоея́ гни́лость, / в би́сер претвори́ многоце́нен, тя, Христо́в уго́дниче, Симео́не, / сла́вяй во вся ве́ки.

И ны́не, Богоро́дичен: От а́нгела ра́дость прие́мшую, / и Ро́ждшую Го́спода Сла́вы, / и свет ми́ру возсия́вшую, / вси Тя пое́м Де́во Богоро́дице, во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́, / Рождество́ Присноде́вы, / в на́ше ве́рных спасе́ние, / пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Воцари́вшася над страстми́ терпе́нием, / Христо́с тя прия́т, Симео́не Богоно́се, / Своему́ о́бщника ца́рству: / тем тя пе́сньми почита́ем.

Целе́бней благода́ти сподо́бився, / от некрадо́мых Ду́ха сокро́вищ, Богоно́се Симео́не, / исцеле́ния пода́вши торжеству́ющим па́мять твою́.

Возше́д, преподо́бне, небе́снаго тече́ния на доброде́тельный возду́х, / страда́нии препоя́сан, возлете́в к ски́ниям небе́сным, / моли́ спасти́ся душа́м на́шым.

Богоро́дичен: Купина́ горя́щая огне́м, и неопаля́ема яви́лася еси́, о, Влады́чице, / заче́нши безсе́менно Бо́га и Спа́са ми́ра, / Его́же непреста́нно велича́ем.

Акафист преподобному Симеону Столпнику

Кондак 1

Избранному от младенчества светильнику мира и целителю недугов душевных и телесных к преподобному отцу нашему Симеону смиренно притекающе, яко могущему нас свободити от страстей и всяких бед, из глубины души принесем хваление и молитву, усердно зовуще: Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Икос 1

Ангел Хранитель дан бысть тебе от Бога, егда плод молитвы усердныя дарован был еси родителем твоим. Той бе тя сохраняя, паче же в мудрости духовней поучая, егда снегосветлою одеждею одеялся еси при крещении твоем. Мы же, ведяще тя чуднаго избранника Божия быти, сия похвалы тебе, яко должныя, дерзаем принести: Радуйся, родителей твоих плод молитвы богодарованный. Радуйся, даров Святаго Духа во святем крещении сподобивыйся. Радуйся, Божия благодати сосуде избранный. Радуйся, любве Божия человеком явление. Радуйся, земней мудрости ненаученный. Радуйся, небесною сугубо обогащенный. Радуйся, Телом и Кровию Христовою таинственно обоженный. Радуйся, в молитве восхищенный. Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 2

Видя Господь смирение и простоту сердца твоего, избра тя во оружие Свое, да посрамиши лукавое мудрование мудрецов века сего, и от овец отчих сотвори тя пастыря овец словесных стада Христова, да купно поете Творцу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум твой имея алчущий и жаждущий правды Христовы, не усумнелся еси вопросити честнаго старца о словесех святаго Евангелия. И, поучився его богонаученных глаголов, в томже часе твердо возжелал еси оставити дом отчий и вся красная мира сего и тесным путем, ведущим в живот вечный, поити. Сего ради вопием ти: Радуйся, во храме пребывание от юности возлюбивый. Радуйся, из дома отча изшедый. Радуйся, бегающих мира покрове. Радуйся, богоугождения образе. Радуйся, благое иго Христово с любовию восприявый. Радуйся, плоть яко мечем посекий. Радуйся, заблуждших наставляяй. Радуйся, добре жительствующих утверждаяй. Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 3

Откровением Божиим бысть тебе во сне видение: основание зданию полагая, ров копал еси и глас слышал еси трикраты, паче углублятися, и, достигшу ти многия глубины, повеле ти Господь со всем усердием твоим созидати. И сбыстся чудное видение сие над тобою: глубиною смирения положил еси твердое основание добродетелем всем, имиже украшен, непрестанно Господу взывал еси: Аллилуиа.

Икос 3

Имея желание крепкое жития иноческаго, ко единей обители пришел еси. Смирения же ради семь дний без ястия и пития пред враты ея пад на земли пребыл еси, дерзновения не имый в тую внити. Блаженный же игумен тоя обители, провидя тя Божия избранника быти, минувшими деньми испыта тя, яко хощеши Господеви работати, и лику братии своея сопричте. И мы вси почитаем тя: Радуйся, истинный послушателю велений Христовых. Радуйся, житию равноангельному поревновавый. Радуйся, мир сей оставивый. Радуйся, жития постническаго пламенне возжелевый. Радуйся, воздержанием на страсти вооруживыйся. Радуйся, добрый воине Христов. Радуйся, во смирении на послушание себе покоривый. Радуйся, тщание велие к научению монастырскому явивый. Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 4

Бурю страстей утишая, яко ягнец кроток отцев духовных всегда послушал еси и, за смирение твое, еще юн сый, образа ангельскаго сподобился еси, в немже воздержание и труды усугубляя, плоть умерщвлял еси, душу спасая, и в глубине сердца взывая Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша игумен братию поведающу, яко смрад от тебе исходит и черви спадают с телесе твоего, вопроси тя, чесого ради бысть ти тако. Ты же, главу преклонивый, в молчании предстоял еси. Тогда взяша одужду с тебе и кровию обагренное тело твое узреша, с вервием жестким вонзенным в него. Со ужасом многим страдания твоя помышляя и мы сице зовем ти: Радуйся, Святаго Духа жилище освященное. Радуйся, образ Божий не помрачивый в себе. Радуйся, терпением Иовлем братию удививый. Радуйся, великое мужество в себе явивый. Радуйся, ревнителю истины. Радуйся, лампадо елеа благовоннаго.Радуйся, растленныя храмы душ наших обновляяй. Радуйся, кумиры мудрования нашего низлагаяй. Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 5

Благодатною силою укрепляем, новыя подвиги во умерщление плоти твоея понесл еси. Страха же ради, яко и братия, подражающе тебе, подвиги не по разуму восприимет, повеле ти игумен отъити о них. Ты же, незлобив, волю его исполняя, в пустыни в кладези безводнем вселился еси, паки и тамо воспевал Христу Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 5

Видя блаженный игумен Тимофей видение во сне, яко множество народа обитель его обстоит и о рабе Божием Симеоне вопрошают, ужасом одержим бе и, воспрянув от сна, братии поведа сие. Абие же купно с ними иде в пустыню и воззва тя. Почитающе подвиги твоя, и мы по долгу величаем тя: Радуйся, силу духа Иосифа явивый. Радуйся, велия подвиги Христа ради совершивый. Радуйся, Крест Христов безропотно понесый. Радуйся, Церкви украшение. Радуйся, правды Божия дивный служителю. Радуйся, добрый кормчий корабля Иисусова. Радуйся, правило веры благочестивыя. Радуйся, образе кротости духовныя. Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 6

Проповедник слова Божия епископ Васс по воле Божией прииде, егда в келии пустынней водворился еси. Велию ревность о Моисеи и Илии показав, четыредесятидневнаго поста возжелел еси. Да не приобщишися брашна во время сие, невходну келию твою святителя устроити моляше, еже и сотвори, и отъиде, Господеви поя: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси, преподобне, чудным воздержанием твоим, егда прешедшим днем поста твоего обрете тя святитель Божий яко мертва, на земли лежаща, воздвиже тя и Таин безсмертных Христовых причастия сподоби. Посем многим братиям поведав о дивнем подвизе твоем, научи их прославляти Господа, дивная дела во святых Своих являюща, и тебе, угоднику Его, воспевати сицевая: Радуйся, земный путь твой по стопам Христовым шествовавый. Радуйся, постом Моисею и Илии подражавый. Радуйся, на Господа упование твое возложивый. Радуйся, во уповании сем пищи и пития не приобщивыйся. Радуйся, яко светом божественным озарялся еси. Радуйся, яко и нас, верных, молитвами твоими укрепляеши. Радуйся, яко воздержанием безплотным уподобился еси. Радуйся, тем, яко оружием духовным, невидимых врагов победил еси. Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 7

Хотя подвиги твоя паче усугубити, яко на лествицу возводящую к небеси, на верх горы возшел еси: да не сойдеши оттуду, оковами себе на ней утверди, глаголов же святителя Мелетия послушав, не плоть, но разум в Христово послушание пленив, до конца живота своего взывал еси: Аллилуиа.

Икос 7

Новая Вифесда явися гора, на нейже подвизался еси, препободне. Не токмо единою в лето и первее входящим исцеления на той подавашася, но и всегда и всем в бедах, болезнех и скорбех сущим и с надеждою к Богу притекающим благая помощь твоя даровашеся, и вси возвращахуся, славя Бога, и тя, угодника Его величаху, зовуще: Радуйся, свеще, Божественным пламенем возженная. Радуйся, светильниче горяй и светяй. Радуйся, целителю болезней душевных. Радуйся, врачу недугов телесных. Радуйся, питателю алчущих правды. Радуйся, источниче жаждущим истины. Радуйся, молитвенниче о душах наших. Радуйся, ходатаю нам и благ земных. Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 8

Странно житие свое сотворил еси, блаженне, егда видя народ мног, грядущ к тебе, уразуме, яко чтут и прославляют тя. Славы убегая, смирение же возлюбив, на столпе высоцем пребывати благоволил еси и, яко по степенем лествицы к небесней высоте восходя, и мраз, и дождь, и зной палящий претерпевая, Господеви непрестанно пел еси: Аллилуиа.

Икос 8

Весь исполнился еси послушания, испытующим тя святым отцем пустынником: повинуяся бо велению их, яко Божию, потщался еси снити со столпа твоего на землю, еже и видяще тии, уразумеша, яко от Бога дело твое, и реша, да пребудеши на столпе твоем невозбранно. Тогда враг рода человеча умысли искусити тя: во образе ангела светла предста ти, ты же на мгновение не уразумел еси, блаженне, лести вражия, обаче знамением честнаго Креста победил еси того коварство. Послежде покаяние велие Господу принесл еси, сему же и мы поучившеся, хвалим тя сице: Радуйся, стрелы лукаваго разжженныя отразивый. Радуйся, коварство врага победивый. Радуйся, силою крестною вооруживыйся. Радуйся, ложь огнем истины попаливый. Радуйся, молитвою, яко мечем, вооруженный. Радуйся, шлемом спасения венчанный. Радуйся, сугубое покаяние Богу принесый. Радуйся, на Божие милосердие надежду возложивый. Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 9

Всякаго грешника кающагося приемляй Господь и твое покаяние прият, и паки прослави тя. Диавол же, подвига твоего не терпяще, язвою лютою порази тя, и бысть в нозе твоей лютый гной с червями. По мнозем времени уведев о тебе мати твоя, прииде ко столпу твоему и плакася горько. Ты же, блаженне, на волю Господню уповая, в будущем веце усрести тя ей обещал еси и, над предавшею дух ея в руце Господни, молитву сотворив, Господеви воспел еси: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии суемудреннии не возмогут изъяснити силу чудотворений твоих, ихже в славу Божию и чудным именем Господним совершал еси. Воды не имевшу месту тому, молитвою твоею, святе, земля потрясеся и воду обильно даде. Жена некая, змию малую в воде во чрево свое приемшая, водою твоею напоившися, исцеле абие. И ины мнози исцелеваху у столпа твоего святыми твоими молитвами. Людие же, видяще велия чудеса Божия, с радостию прославляху тя: Радуйся, Небеснаго Царя рабе благий и верный. Радуйся, приятый от Него талант усугубивый. Радуйся, житием твоим небеса возвеселивый. Радуйся, чудесы вселенную удививый. Радуйся, помощниче наш и молитвенниче. Радуйся, от искушений вражиих защитниче. Радуйся, яко тобою страсти наша утоляются. Радуйся, яко тобою благая желания наша исполняются. Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 10

Спасти хотя грешныя и к покаянию призвати, последовал еси стопам Господа нашего Иисуса Христа и прибегшаго под кров твой разбойника Ионафана хотящим убити его не предал еси, но после велия его покаяния, отъити ему с миром ко Господу умолил еси, дабы блаженства райскаго улучив, в вечности восхвалит Всещедраго Человеколюбца Бога благодарственною песнию: Аллилуиа.

Икос 10

Царя Небеснаго и Господа благий раб и верный служитель был еси, чадом же твоим духовным - отец и наставник многомилостивый: на единем месте, на столпе тебе обитающу, множество народа, и верных, и неверных, к тебе прихождаху, и всем всяк помощник был еси, всякия болезни душевныя и телесныя врачуя, наипаче же неверующия светом Христова Евангелия просвещал еси, яко да крещеннии во имя Пресвятыя Троицы, Господа превознесут и тебе, доброму пастырю своему, воззовут: Радуйся, зерцало Трисияннаго Света. Радуйся, небеснаго озарения исполненный. Радуйся, от богатства духа ближния просвещаяй. Радуйся, страху Божию научаяй. Радуйся, воли Господней безропотный исполнителю. Радуйся, о славе Его ревнителю. Радуйся, пастырю наш добрый. Радуйся, отце милостивый и кроткий. Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 11

Пение возлюбленному Христу в житии твоем принося, дара пророчества сподобился еси, грядущую засуху, глад и мор предвозвещая, нашествие неверных предрекл еси и многими слезами и теплою молитвою Господа умилостивил еси, да отвратит гнев Свой, праведно движимый, и не попустит языком победити христианы, приносящих покаяние и благодарящих Господа за Его велию милость и непрестанно поющих Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Света небеснаго сосуде избранный показался еси, егда приспе час твой от мира сего в селения возлюбленная и желаемая прейти. О блаженней кончине твоей тако ученик твой Антоний повествует: «Во един день, в пяток, по девятом часе, ожидающим нам его поучения и благословения, не призрел он на нас со столпа. Такожде и в субботу, и в неделю. И устрашился аз, и взыдох на столп, и узрех преподобнаго со главою поникшею долу и руце на персех. Мняху, яко молитву деет, умолчах аз, последи же рекох: «Благослови нас, отче!» Он же не отвеща. Тогда помыслих, яко аще ко Господу отъиде преподобный отец, и уразумех, яко есть тако, и восплакахся горько, и, приступив, лобызах его, глаголя: «На кого оставляеши нас, отче?» И мы просим тя: и нас грешных не оставляй твоими благоприятными ко Господу молитвами, из глубины души зовущих ти: Радуйся, от младенчества всего себя Господеви предавый. Радуйся, заповеди Бога, яко благое сокровище в сердце свое приемый. Радуйся, благодатию райскою облагоуханный. Радуйся, светом молитвы просвещенный. Радуйся, во Христа облеченный. Радуйся, ризою нетления украшенный. Радуйся, ко Господу вся помышления твоя обративый. Радуйся, ближних якоже себе возлюбивый. Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 12

Благодати дар испроси у Господа, отче, тебя верно хваляшим; вонми воздыханием нашим, и слез наших не презри, и не остави нас, якоже обещался еси не оставляти ни столпа твоего, ни горы, тобою избранныя, во благодеяние прибегающим к тебе человеком, под кровом твоим сохраняемым, Господеви же поющим: Аллилуиа.

Икос 12

Воспевая житие твое, богоблаженне отче, прославляем Бога, и, якоже на погребение твое стекошася ко гробу твоему святители, и пастыри, и мирстии со слезами и молитвы многими, свещи и фимиам носяще, тако и мы, сошедшеся в день памяти твоея, усердныя хвалы и моления приносим ти: Радуйся, от юности миру умерый. Радуйся, благое иго Христово вземый. Радуйся, из темницы телесе к вечному житию радостно изшедый. Радуйся, лицезрением Божественнаго света наслаждающийся. Радуйся, яко присно Пресвятей Троице предстоиши. Радуйся, яко непрестанно молитвы о нас возсылаеши. Радуйся, цельбоносныя мощи нам оставивый. Радуйся, рода христианскаго помощниче. Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 13

О, великий и предивный угодниче Божий, преподобне отче наш Симеоне! Ныне престолу Божию предстоиши и прошения наша Господу приносиши, и сия малая моления от нас грешных приими, и, якоже не отринул еси разбойника, прибегшаго к твоему столпу, но и от земных бед избавил еси того, и вождь был еси Ему в Царство Небесное, тако и нас, грешных, не остави твоим заступлением, но и во временней жизни сей помогай нам, и в будущей небесных обителей молитвами твоими достигнути сподоби, идеже с тобою Христу, Спасителю нашему, воззовем: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды , затем икос 1 и кондак 1 ).

Молитва

О, святый и великий угодниче Божий Симеоне! Подвигом добрым подвизався на земли, восприял еси на небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже, взирающе на святый твой образ, радуемся о преславнем скончании жительства твоего и чтим святую память твою. Ты же, предстоя Престолу Божию, приими моления наша и ко Всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.



Похожие публикации